BLOG

12nov.

Perquè s’han de menjar verdures i hortalisses?

Les enquestes nacionals confirmem que el consum de verdures és insuficient, així doncs s’han de començar a adquirir nous hàbits alimentaris. La OMS confirma que és important complir l’hàbit de “cinc al dia”, és a dir, menjar 3 porcions de fruita i 2 racions de verdura diària. 

Els beneficis de les verdures i hortalisses són: 
  • Tenen una gran capacitat hidratant, perquè la majoria són en un 90% aigua. 
  • Aporten vitamina A, que és la que permet la formació i manteniment de les dents, óssos, pell, mucosa, teixits corporals i glòbuls vermells. També afavoreix la visió, protegeix al sistema immunològic i és antioxidant.  S’aconsegueix de les fruites de color taronja i groc, de les hortalisses verdes i d’altre com la pastanaga, el tomàquet, la carbassa, el pebrot vermell…
  •  Donen vitamina C, la qual seveix per al creixement i manteniment de tots els teixits del cos, s’encarrega de curar ferides i és antioxidant.  Les verdures que més en tenen són el bròquil, la col de Brussel·les, la coliflor, els espinacs, col, naps verds, pebrot, patata i tomàquet.
  • Ofereixen una gran quantitat de minerals, proteïnes i aminoàcids
  • Ajuda a regular el trànsit intestinal perquè aporten fibra
  • Algunes són anticanceroses com el bròquil, coliflor, raves, cebes, alls, bledes, tomàquet.
  • Contenen antioxidants
  • No tenen grassa i això contribueix a una disminució del colesterol i els triglicèrids en sang, per tant incrementa la salut cardiovascular. 



Així doncs, s’ha de començar a educar als infants amb aquestes idees per a que segueixin una dieta sana i equilibrada. Una possible solució és mitjançant l’horticultura